CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 5, 2008

TIBALAH TIME FIRST CAMP AKU

ai,jumpa lagi......26julai,4.30ptg......aku tiba lewat ke tapak perkhemahan iaitu di Bukit Cherakah...setibanya aku di tapak perkhemahan,aku terkejut kerana aku terlihat rakan lamaku iatu amierul berada di situ,lalu aku pun menyapa&bersalaman dengannya.....kami pun berbual disitu,pada mulanya,aku menyangka rakan aku itu adalah fasilitator,atas sebab umurnya lebih tua 1tahun dari aku....namun begitu sangkaan ku meleset kerana beliau adalah student INSTED...So,aku dengan dia kira akan sama2 kena lanyak la nanti,hahahaha....kami pun berbual dengan rancak....tiba2 aku terdengar satu suara pekikan yang memotong perbualan kami tadi,aku pun terkejut kerana ia melihat kami berdua...seorang lelaki yang berlagak garang memanggil aku,aku pun dengan beg di bahu pergi kepadanya...rupa2nya dia adalah camp comander aku,iaitu cik Boyington....dia tanya aku macam2,lalu aku pun jawab....then,aku di bawa olehnya ke aktiviti pertama aku,iaitu aktiviti "menjejak"...sampai saja aku kat tempat 2,aku tengok ramai kengkawan klaz aku serta terdapat 3orang peserta yang tak aku kenali.....aku pun memperkenalkan diri,di samping itu juga aku dapat mengenali serba sedikit tentang 3orang peserta yang tak aku kenali tadi....rupa2nya mereka pun student dari INSTED....di situ terdapat 2 kumpulan iaitu kumpulan PUMA&ADIDAS...aku di arah utk menyertai kumpulan PUMA...dalam aktiviti ini,aku di arah oleh fasi untuk menjadi ketua kumpulan PUMA...ikutkan hati aku,aku memang tak nak,tapi nak buat macam mana,terima je la....then kami pun di berikan taklimat tentang aktiviti yang akan dilakukan oleh 2orang fasi iaitu cikBoyington&cik Shahriman...sebelum mula,peralatan keselamatan yang perlu sentiasa ada pada kami ialah,lampu suluh,wisel,topi.....untuk aktiviti ini kami disediakan dengan sebilah parang...aktiviti bermula,so selaku ketua,aku pun menjalankan tugas aku...aku berada di depan,manakala rakan2 aku yang lain berada di belakang aku dan aku menjejak dengan mengikut peta yang telah dibuat oleh kumpulan ADIDAS serta bantuan pendapat&kerjasama dari rakan2..misi kumpulan aku ialah,mencari reben berwarna merah jambu sebanyak20 dengan mengikut jejak&peta yang di beri....akhirnya misi kami berjaya kerana kami dapat menyempurnakannya dalam masa 20minit...tengok la sapa ketua kan...hehe....namun begitu kumpulan aku tewas dengan kumpulan ADIDAS sebab kumpulan mereka mencatat masa 15 minit....selepas itu kami berkumpul,dan diberi taklimat tentang kebaikan yang kami dapat dengan aktiviti ini......hari pun beransur senja,kami pun diarah pulang ke camp site........

0 ulasan: