CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 7, 2008

HARI KEDUA FINAL CAMP

selesai membersihkan diri,solat subuh,sarapan,kami meneruskan aktiviti kami iaitu aktiviti senaman pagi yang di ketuai oleh cik azean&yazilah......kami melakukan aktiviti tersebut denagan begitu gembira sekali......selepas itu kami perlu melalui spotchek yang di lakukan oleh fasi.....semua barang2 yang tak patut di bawa ke pulau poh,terpaksa kami asingkan ke dalam 1 beg plastik.....barang2 larangan tu macam rokok,telefon bimbit,kamera,duit,beg duit&macam2 lagi.....setelah semua selesai,aku pun mengangkat barang2 aku ke jeti kargo....then aku serta rakan2 mengangkat barang2 perkhemahan pula....memang meletihkan.......setibanya bot sampai,kami pun memasukkan semua barang2 ke dalam bot untuk di bawa ke pulau poh......selepas itu baru la aku serta rakan2 menaiki bot untuk ke pulau poh.....sampai je kami kat pulau tersebut,kami terpaksa melalui saat sukar iaitu mengangkat balik barang2 khemah ke tapak perkhemahan....tapak perkhemahan sangat jauh,&barang2 semua pula berat2..aku memang letih,namun aku angkat juga sebab kawan2 aku yang lain pun angkat barang2 yang lain.......settle bahagian barang,kami kena buat khemah pula,khemah yang perlu ada ialah khemah pusat,khemah dapur,khemah peralatan,khemah fasilitator&peserta&khemah generator.....keadaan menjadi agak sukar tanpa kelibat rakan berpengalaman iaitu azman,omar,farish,&shahrul.....kami di marah oleh fasi sebab khemah pusat tak siap2 lagi.....selepas 3jam baru semuanya selesai....semua khemah dapat di naikkan....selepas itu kami baru la dapat makan,aku rasa macam hidup di dunia yang lain,sebab sebelum nie aku tak pernah rasa macam nie......kami meneruskan aktiviti pertama kami pada petang tu,kumpulan aku iaitu kumpulan tioman,kena buat aktiviti "navigation"....kami pun melakukan aktiviti ni,namun kami tidak berjaya atas sebab kami tidak dapat klu untuk mencari tempat yang di kehendaki.....aku agak kecewa,sampailah kami dapat klu pertama atas bantuan fasi....kami meneruskan perjalanan sampai ke dalam hutan untuk mencari klu seterusnya,namun ianya gagal,dan kami mengambil keputusan untuk pulang ke camp site atas sebab fasi memberitahu sebelum pukul 6petang kami perlu sampai ke camp site....sampai di camp site kami melapor diri pada fasi yang bertugas,namun kumpulan lain masih belum sampai....kami di arah oleh fasi untuk apa2 yang patut....aku di suruh oleh fasi untuk mengepam air tasik....aku buat dengan ezzwan....selepas sejam tugas kami selesai,kami berjaya mengepam air naik ke atas.....selepas tu aku membersihkan diri.....selesai solat maghrib&isyak,kami pun makan......pada malamnya kami ada sedikit taklimat oleh fasi sehingga jam 2pagi atas sebab malam tu hujan lebat sangat.......selepas tu kami di benarkan untuk rehat,namun kumpulan yang kena sentri tak boleh rehat jugak la.....nasib baik la malam tu bukan kumpulan aku yang kena sentri,so pe lagi aku pun gerak pergi kat khemah aku la,&aku terus tido.....letih la.......................

1 ulasan:

tehah said...

bleh rabun ak bce blog ko nie....
tukar ar background...