CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, September 7, 2008

HARI PERTAMA AKU(FINAL CAMP)

tepat jam 6pagi aku dah bangun,sebab di kejutkan oleh kengkawan.kalau ikutkan hati aku,aku memang tak bangun lagi time2 macam tu.....aku pun pergi bersihkan diri aku yang tak berapa bersih nie.....selepas siap,solat subuh,aku dengan rakan2 di arah oleh fasi untuk berkumpul......time berkumpul,mental kami benar2 teruji,kami kena pumping la,lompat bintang la&macam2 lagi......setelah dah kena macam2 serta mendengar taklimat ringkas,kami pun bersiap2 untuk menaiki bas.....kumpulan aku kena naik bas sekali dengan budak2 ijazah,ok la tu kan,janji dapat naik juga....time dalam bas tu aku kerja tido je,sampai la aku sedar yang aku dah sampai dekat perhentian ape entah dekat pahang......aku pun apa lagi,turun la sebab lapar sangat....aku pun pergi makan dengan ezzwan......ada ke patut,time untuk makan hanya di beri 20minit je.....tak patut2.....selepas makan aku naik bas balik dan meneruskan kerja aku,iaitu tido......aku tersedar skali lagi semasa berhenti kat perhentian,tapi yang mengejutkan aku,kawan aku cakap,bas yang kami naiki tadi tayar pecah,aku punyalah terkejut besar,sebab aku tak sedar langsung....dasyat kan aku bila tido,hehehehe...time berhenti kali ni ada 1kes la.....kes dia kawan aku iaitu ezzwan kantoi rokok....tapi kantoi dengan fasi je,kes ni bagi aku boleh settle tanpa pengetahuan Encik Hisyam,namun akhirnya Encik Hisyam dapat tau.....so,pe lagi,budak2 diploma,kena panggil la,kami kena marah versi Encik Hisyam punya......tapi walau pape pun kami tetap meneruskan perjalanan sampai ke kuala berang,sebab nak ambil barang2 basah la.....selepas semua selesai,kami meneruskan perjalanan sampai ke tasik kenyir.....sampai je kat tasik kenyir,hujan lebat sangat,tapi kami terpaksa mengeluarkan barang2 time tu juga,pe lagi aku basah la jawabnya.....barang2 telahpun di bawa keluar dan ditutup dari terkena air hujan dengan menggunakan flysheet.....hari dah malam,kami pun perlu membuah khemah pusat sementara.....selepas 1jam setengah khemah pusat kami pun siap.....kami berkumpul untuk makan malam.....jam menunjukkan pukul 11malam,masa nie kami ada aktiviti "ice brekking"iatu macam aktiviti suai kenal....tapi aktiviti tu sekejap je sebab fasi ada hal.....kami pun buat hal kami,tapi still ada sentri untuk jaga barang2......time kumpulan aku sentri sama jauga macam semalam iaitu dari pukul1pagi-2pagi....lepas je kumpulan aku sentri,semua budak2 laki di panggil oleh fasi.....kami di tanya siapa yang merokok di kawasan tasik kenyir....namun siapa pun tidak mengaku,sampailah,azman,omar,farish,ezzwan,&shahrul mengaku....namun fasi masih mencari juga....namun tiada siapa yang mengaku.....akhirnya kami kena la denda pagi2 buta,denda kami adalh berenang dari jeti kargo ke jeti pulau poh....tanpa di sedari kaum Hawa pun terpaksa menerima denda yang sama padahal diorang tak bersalah......kami kaum Adam tidak mahu diorang join kami,tapi demi arahan,kami tak boleh berbuat apa....kami pun berenang la di dalam kumpulan,wanita di depan&lelaki di belakang.....jauh jugak kami berenang.....sampai je dekat jeti 1lagi kami di arah berkumpul,dan Encik Hisyam memberi sepatah 2 kata.....aku rasa sangat sejuk time tu.....lepas tu kami di suruh pulang ke tempat kami tadi.....sampai je kat situ,aku pergi tukar pakaian yang basah&aku pun pergi tido jap kat khemah pusat....aku letih ar,pagi nanti nak kena angkat barang pula.....aduyai............

0 ulasan: