CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 5, 2008

CITER AKU(OUTDOOR RECREATION)

assalamualaikum.......firstly,aku bersyukur kepada Allah S.W.T. di atas segala limpah kurniaannya kerana memberi aku segala nikmat hidup di atas muka bumi ini..Salah 1 nikmat kurniaanNya adalah,aku dapat menyambung pelajaran di Universiti Teknologi Mara(UITM).
aku mengambil jurusan yang menarik minat hatiku,iaitu Sains Sukan & Rekreasi...di dalam jurusan yang aku ambil ni,aku dapat pelajari pelbagai ilmu tentang sains,sukan,pengurusan dan macam2 lagi...ok,sekarang aku nak cter tentang pengalaman aku pula di semester 2 dalam REKREASI LUAR...rekreasi luar ni adalah salah 1 subjek penting&wajib...so,walau pe pun,aku kena study jugak...pada mulanya,aku tak la suka sangat rekreasi luar ni,sebab kena pergi camping,camping tu sume orang tau macam mana kan,then ramai student2 lepas cter yang subjek ni banyak guna duit,masa,tenaga,komitmen yang jitu&macam2 lagi...so,skang time aku plak yang kna hadapi semua ni....time first2 aku dah study tentang tali,cara ikatan tali dan sume yang berkaitan ngan tali....then,macam2 la aku study,tentang khemah,cara pasang khemah,first aid(theory&practical)&lain2 lagi...pada tarikh 25julai,ia adalah time untuk first camp aku di Bukit Cherakah...so,1week sebelum tu macam2 la persedian budak2 klaz aku ngan aku buat...kami perlu luangkan masa tiap2 petang untuk pergi ke stor checklist barang2 yang hendak di bawa,ada meeting biro&macam lagi persediaan,termasuk untuk diri kami sendiri iaitu dari segi mental&fizikal...aku pun pergi jugak ke stor tiap petang,tapi sebelum time 4.30,aku dah kna gerak pergi fam sebab aku da komitmen lain kat situ....namun begitu,pada 19julai,aku terpaksa meninggalkan kawan2 aku melaksanakan tugas masing2 dalam menjayakan first camping or "Incredible Camp 1 Bukit Cherakah" atas sebab yang tak dapat aku elak iaitu aku terpaksa ke Singapura untuk 2 perlawanan persahabatan bersama skuad bawah negara 19 tahun di sana........










0 ulasan: