CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 8, 2008

AKU KENA SOLO KEM LA

cter nie time aku kena buat aktiviti survival....time survival tu,aku memang ngam dengan ezzwan,1group ngan aku,iaitu pulau tioman.....cter dia macam nie,pagi2 buta,tapi tak buta sangat la,dalam kul 7 macam tu,aku kejut wan tido,sebabnya,aku nak pergi cari makanan tambahan group aku,kat pulau poh tu,macam buah kelapa ke,ubi kayu ke.....pusing punya pusing,hmm,1buah pun tak jumpa.....tak pe la,aku ngan wan pulang ke khemah balik...sampai kat khemah,ahli kumpulan aku baik punya tengah tido....aku ngan wan pun tak de apa nak buat,kami pun amik keputusan pergi cari kayu api.....lepas balik dari cari kayu api,kami boring,lalu wan ajak aku buat water confident kat tasik kenyir.....aku yang pantang di ajak pun pe lagi,setuju la....kami pun terjun kat dalam tasik,aku dengan tak berbajunya,mandi......tapi pakai life jaket la,tak berani oooo,mandi kat tasik kenyir tak pakai life jaket,dalam gler.......best gler kami mandi.....tanpa di sedari 1bot dingi menuju ke arah kami....rupa2nya kat dalam bot tu ada Encik Hisyam dengan fasi.....pe lagi,kami dah buat salah,kena ceramah la,tak cukup dengan tu,kena denda lagi kot atas......dendanya solo kem.....nasib badan.......aku dengan wan pun dibawa oleh fasi ke tempat yang kami akan diletakkan....aku kena kat dalam hutan,tapi wan kat ngan tasik....sampai je kat tempat tu aku di biarkan tanpa ada pape barang pun kat aku....tapi aku tenang je,azam aku,aku nak buat khemah aku sendiri ikut kretiviti aku walaupun aku tak de kemudahan peralatan.......mula2 aku kemaskan tapak khemah aku dulu,then aku cari bahan yang boleh untuk aku buat api,pas aku jemur dulu,sebab itu penting bagi aku....dah siap kemas,aku pergi cari kayu dengan dahan untuk stuktur khemah aku&bahan untuk buat api......dah siap aku cari pula,pelepah kelapa sawit,untuk buat bumbung......tapi yang aku sangkakan"panas sampai ke petang,rupa2nya hujan di tengahari"......aku di bawa oleh fasi untuk menyertai kumpulan aku balik.......fuh,penat tau aku buat kemas tapak khemah,&khemah,tapi aku tak dapat menikmati hasil titik peluh aku tu....kecewa2.....................

4 ulasan:

tehah said...

hahahahahaha...pdn mke ..
ok wat solo kem...
ak ske...hehehehhehe

yazilahyazir said...

salam akmal..
lain kali jgn wat water confident sendiri..bahaya..hahahh.
kalo akmal rajin, cube check buku survival, perkara pertama yg kita harus buat dlm survival ialah menjaga keselamatan diri. stay away from water n just use it for drinking. pasal erti survival itu sendiri ialah 'state of continuing to live'...
tapi takpe, ni pengalaman yg tak bole dijual beli, kan? jdkan ia pengalaman yg manis k..
selamat berpuasa..
have a nice day

wegreentheearth said...

salam akmal,
bgs usaha anda ketika solo tue..
with some knowledge u`ll know how to survive..
raji2la menambah ilmu..
jgn ulangi kesilapan dulu...

Apize said...

akmal...kalau saya tinggalkan awak kat situ sampai ke malam,mesti gempak...baru beberapa jam jer sya letak awak kat situ,dah nampak kreativiti awak tu...syg x sempat habiskan khemah awk tu..kalau x boleh bergambar kat situ...idea yg kreative ..bagus akmal.aplikasikan dalam kehidupan anda..ingat..back to basic.